Spotkanie koła: "Reklama farmaceutyczna"

W dniu 10 marca 2014 odbyło się kolejne spotkanie naszego Koła, dotyczące reklamy farmaceutycznej. Gościem spotkania była Pani dr hab. Agnieszka Skowron z Zakładu Farmacji Społecznej Wydziału Farmaceutycznego CM UJ.

Problematyka związana z reklamą farmaceutyczną odnosi się przede wszystkim do produktów, jakie mogą być reklamowane oraz sposobu ich prezentacji, który ma być zgodny z regulacjami zawartymi w Prawie farmaceutycznym. Podczas spotkania zajmowaliśmy się analizą wybranych reklam, zarówno w wersji audiowizualnej jak i występującej w postaci ulotek. Szczególną uwagę poświęciliśmy tematyce reklamy medycznej oraz reklamy produktów prezentowanych w sposób wywołujący u odbiorcy wrażenie, że ma do czynienia z lekami lub produktami, które są do nich bardzo podobne. Uczestnicy spotkania mieli również okazję zapoznać się z wybranymi decyzjami Głównego Inspektora Farmaceutycznego odnoszącymi się do wprowadzania zakazu reklamy farmaceutycznej z powodu naruszenia wymogów ustawowych.

Jak zwykle dopisała nam frekwekcja, za co wszystkim, którzy wzięli udział w spotkaniu, bardzo dziękujemy. Zapraszamy na kolejne spotkania oraz zachęcamy do śledzenia naszego profilu na facebooku, gdzie oprócz informacji o spotkaniach Koła można znaleźć artykuły oraz publikacje związane z prawem medycznym i ochroną zdrowia. 

Data opublikowania: 11.12.2014
Osoba publikująca: Elżbieta Nycz